Publicitatea prin ochii de copil

Articolul acesta nu va fi un articol direcționat spre tehnicile de publicitate pe care le folosesc companiile pentru a atrage segmentele țintă înspre produsele lor. Este mai mult un articol izvorât din mai multe discuții avute cu propria mea fiică, legate de partea de publicitate. Probabil că și voi ați fost luați prin surprindere de faptul că ai noștri copii văd lucrurile altfel decât le vedem noi, cu o perspicacitate mult mai mare decât a noastră. Și da, copiii sunt sinceri atunci când își spun punctul de vedere, fără ocolișuri,fără diplomație. Nu trebuie să fii un specialist care activează în zona de publicitate, trebuie doar să știi că publicitatea prin ochii de copil este total diferită de cum o percepem noi, oamenii mari.

Publicitatea prin ochii de copil

Sursa foto: www.desprecopii.com

Ca orice copil, fiică-mea se uită și ea la desene animate. Mai mult sau mai puțin decât alți copii. Și printre periplurile ei pe canalele de desene animate, este targetată de .reclamele ce rulează pe canalele pentru copii. Este un receptor ce poate influența decizia de cumpărare a părinților. Doar că, fiică-mea tot urmărind reclamele de la televizor și probabil făcând conexiunile cu realitatea – văzând păpușile din reclame la alți copii, a ajuns la o concluzie de un realism zdrobitor. Și m-am trezit că la un moment dat a venit la mine și mi-a zis: ”Tata sunt foarte supărată. La televizor, oamenii mari ne mint cu reclamele la jucăriile pentru copii. Caută să ne păcălească, doar să convingem părinții să ne cumpere acele produse. Pentru că, am văzut la alți copii păpușile….. și nu fac deloc ceea ce spun în reclamă”.

A fost primul semn arătat de fiică-mea că percepe reclamele aducându-le în realitatea ei zilnică, în joacă ei. Și asta mi-a demonstrat mie ca și om ce activez în zona publicității că mesajele care nu sunt sincere tind să facă mai mult rău brandului pe care îl ai. Fie și o mică exagerare asupra calității produselor tale te poate face să pierzi încrederea celor care le vor testa. Dacă a sesizat acest aspect un copil, vă dați seama cam cum gândesc adulții? O singură dată cumpără produsele tale, după care i-ai pierdut – dacă exagerezi voit.

O altă situație sesizată de fiică-mea a fost zilele trecute, urmărind reclama la unul din operatorii de telefonie mobilă. În respectiva reclamă, voice-over-ul spunea că ai un telefon mobil la 0 euro, dacă vii până la nu mai știu ce dată. După ce a urmărit reclama vine la mine și îmi spune: ”Tata nu este așa, că acum îți spune că iei un telefon mobil cu zero lei și când ajungi acolo te costă mai mult?” Nu am putut să o contrazic – pentru că, într-adevăr costul telefonului era mai mare de zero lei – trebuia să îți faci abonament pe 2 ani de zile, de minim 11 euro parcă. Fiică-mea a observat că informația din clipul video este un pic diferită de ceea ce se întâmplă în magazinul dealerului.

Așa că dragi publicitari, dragi oameni creativi, oricât de mult ați dori să hiperbolizați calitățile unui produs, gândiți-vă la reacțiile oamenilor a căror atenție doriți să o atrageți. Pentru că există posibilitatea ca aceștia să fie dezamăgiți de omiterea unor informații din mesajul publicitar, sau de prezentarea unui adevăr trunchiat. Și asta se întâmplă o singură dată. Nu îi mai întoarceți înapoi. Ba mai mult aceștia vor duce părerea lor despre brandul vostru și altor oameni. Așa că nu aveți altă șansă să creșteți produsul, decât să fiți sinceri cu voi și cu potențialii voștri clienți.

De cele mai multe ori, publicitatea văzută prin ochii unui copil este foarte simplă. Și așa ar trebui să fie. Noi, în schimb, o complicăm fără să fie nevoie. În goana după rezultate, profit și targete. Asta dacă nu avem o strategie în pași mici pe termen mediu și lung. Experiența îmi spune că brandurile cele mai sănătoase sunt cele care au avut o strategie de transmitere a informațiilor corecte către potențialii lor clienți. Și care au știut că arderea de etape nu este sănătoasă pentru ele. Au mers în pași mici dar siguri. Și au reușit să reziste pe piața locală/regională/națională un anumit număr de ani – de cele mai multe ori din două cifre.

 

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.