Tu îți sabotezi afacerea ?

De ceva timp încoace, în Iași au apărut foarte mulți freelancer-i – ceea ce este bine zic eu. Va crește așa numita concurență, iar consecința normală ar fi să crească valoarea serviciilor/produselor oferite. Sau mai bine zis, în Iași există o foarte mare parte de oameni care s-au plictisit să lucreze pentru alții. Și au luat decizia să meargă pe propria lor mână – ceea ce nu este rău, repet. Te-ai gândit vreodată că iti sabotezi afacerea singur.

Iti sabotezi afacerea

Dar ce se întâmplă în momentul în care fiind propriul tău patron/șef/administrator ești tentat să îți sabotezi afacerea și asta fără să îți dai seama. Pentru că un risc foarte mare, în situații de genul acesta este ca, în funcție de numărul de clienți, de valoarea lor, să cazi într-o stare de automulțumire. Iar de aici și până la apariția situațiilor de conflict între tine și clienți, mai este doar un pas. Oamenii au tendința să se automulțumească.

Am fost la un moment dat patron – în tinerețile mele și recunosc, am dat chix. De atunci mi-am promis că nu voi mai fi propriul meu patron – poate dacă mă mai maturizez în piață. Și poate dacă piața însăși se va maturiza și va lăsa loc celor care se pricep la ceea ce fac si pun suflet în tot ceea ce iese din mâinile lor. Dar oare eu cum am reușit să îmi sabotez afacerea, la 20 de ani? Vă spun imediat

1. Modul în care mă adresam clienților era de cele mai multe ori la un mod mult prea personal și lucrul acesta a dus la erodarea încrederii clienților în specialistul Ionuț Durbaca – așa că, dacă un client nu îți va spune că puteți să vă tutuiți, nu o face – asta dacă nu vrei să îl pierzi, sau dacă nu vrei să te confunde cu un prieten pe care vrea să îl aibă alături, dar niciodată nu apelează la elș

2. Nu răspunde la telefon atunci când ai tăi clienți au nevoie de ajutorul tău. Și fă lucrul acesta de 2,3 ori și a 4 a oară nu te va mai suna. Și tu te vei întreba, de ce nu mai sună clienții și de ce nu îți dau feedback. E bine uneori să nu răspunzi la primul apel, dar dacă ai pierdut telefonul revino tu – nu lăsa să treacă mai mult decât 2 ore de la apelul clientului. Riști să pierzi bani care te pot menține pe linia creionată de tine.

3. Nu lăsă termene de plată foarte mari – oricât de bine te înțelegi cu cel pe care îl ai în față, nu poți să îi susții tu afacerea. Pentru că dacă vei pune termene mari de plată îți vei obișnui clienții cu astfel de proceduri – care de cele mai multe ori te vor duce în imposibilitatea de a avea cashflow și în știrbirea încrederii furnizorilor tăi;

4. Fii bun cu toți clienții și vei fi confundat în mama Dolores a orașului în care îți desfășori activitatea. Lumea te va privi ca pe acel furnizor de servicii/produse înțelegător pe care tot timpul îl va avea pe ultimele poziții la plăți efectuate. Ceea ce nu e tocmai plăcut. Oricât de mult ne-ar plăcea să fim buni, banii sunt cei care ne reglementează activitatea și ne fac funcționali;

5. Fă rabat la calitatea oferită clientului de mai multe ori și lucrul acesta se va observa. Dacă vei face lucrul acesta nu te mira că a doua oară vei fi ocolit de client și nu ți se va răspunde la telefon. Dacă oferi o calitate îndoielnică nu te mai obosi să îți deschizi afacerea pentru că de cele mai multe ori nu vei avea șansa să reziști

 

De cele mai multe ori o afacere este clădită pentru a rezista în timp și tocmai de aceea trebuie să vii constant cu plus-valoare. Nu este de ajuns să faci niște acte pe care să le pui într-un sertar și atât. Oferă ceva din care lumea să aibă de câștigat.

Un cometariu pentru “Tu îți sabotezi afacerea ?

  1. Fain articolul. Ce m-a facut sa comentez este ce ai spus la inceput : ca ti-ai promis ca nu vei mai fi propriul tau patron. Daca o sa persisti in promisiunea asta, nici nu o sa fii. Sunt carti scrise pe subiect. Esecul este parte din devenire, nu ca as pleda pentru esec, dar nu trebuie sa te opreasca un esec, nici sa nu il cauti cu orice pret. In rest opinii pertinente. Bravo.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.