Brand-ul personal – un moft?

Prima dată când am auzit de branding personal nu am înţeles exact la ce se referă. Nici măcar nu puteam să mă gândesc cum un om poate să îşi construiască un brand personal. Și atunci m-am întrebat brandul personal un moft?

Brandul personal un moft

Astăzi în schimb, tot mai mulţi „antrenori personali” folosesc termenul de brand personal. Poate un pric prea des, dacă stau bine să mă gândesc. Se marjează foarte mult pe ideea de a te transforma, pe tine, omul de comunicare, de marketing, într-un „produs” vandabil.

Brandul personal nu este aşa de uşor de construit. În primul rând îţi trebuie constanţă în acţiuni. Trebuie să faci eforturi suţinute pe direcţia în care ai luat hotărârea să îţi construieşti brandul personal. Şi pentru că nimeni, nici eu, nici tu, nu ne naştem cu abilitatea de a ne construi brandul personal, trebuie să fim oricând pregătiți să primim ajutor de la oameni care ne pot ajuta.

În primul rând trebuie să conştientizăm faptul că, una este părerea noastră despre noi şi una este părerea celor din jurul nostru, sau a oamenilor care intră în contact cu noi. Proiecţia imaginii noastre în rândul persoanelor faţă de care avem o interacţiune se vede din reacţiile lor, la acţiunile noastre. Şi aici e important să poţi răspunde cu sinceritate la câteva întrebări, chiar dacă răspunsurile nu sunt cele pe care le vrei tu. Care este răspunsul la întrebarea ” Care este descrierea pe care ţi-ar face-o prietenii tăi apropiaţi, altor prieteni?”. Dar la întrebarea „Cum crezi că te descriu colegii tăi, prietenilor lor?”. Şi nu în ultimul rând, mai ales dacă interacţionezi cu partea de clientelă, gândeşte-te la răspunsul la întrebarea „Ce spun clienţii tăi, altor colegi din aceeaşi breaslă şi nu numai?”.

În felul acesta îţi poţi creiona o imagine cât mai clară despre percepţiile celorlalţi, în ceea ce te priveşte. Şi de aici să pleci spre construcţia brandului tău personal. Cu alte cuvinte, cum poţi să adaugi elemente, principii, abilităţi care să te diferenţieze într-o lume, în care, toţi încearcă să fie cât mai profesionişti. Adică cum poţi să devii un om premium, un om în care lumea să aibă încredere…

Sunt mulţi specialişti care emit paradigme despre ideea de brand personal. Sunt mulţi care se consideră oameni de succes şi asta doar pentru că au ştiut cum să îşi construiască brandul lor personal. Care poate că în anumite răspunsuri, spun banalităţi, dar lumea percepe acele banalităţi ca adevăruri absolute, tocmai pentru că omul respectiv are un brand personal puternic – are notorietate de specialist.

Brandul personal se construieşte greu, în timp şi doar dacă eşti constant. Dar poate că lista de mai jos, te poate ajuta să începi:

1. Nucleul de valori – chiar la începutul acestui an am avut norocul să particip la un altfel de team – building. Trainer-ul specializat şi pe zona neuro-lingvistică spunea că, pentru a ne stabili corect nucleul de valori, să facem o listă de 10 principii şi valori, peste care nu putem trece nici în ruptul capului. Apoi, din cele 10, să ne gândim foarte bine, care sunt cele 5 care ne dau seva acţiunilor noastre. Cele 5 prinicpii şi valori, care rămân, sunt cele mai importante şi sunt cele după care ne ghidăm viaţa. Şi după care ne creionăm brandul nostru personal.

2. Specializează-te pe ce ştii cel mai bine să faci. Sau mai bine zis, pe ce crezi că poţi tu să faci, astfel încât să fii aproape de perfecţiune. Să fii un specialist pe domeniul respectiv. Calităţile şi abilităţile tale, dobândite de-a lungul carierei, sunt cele  care te vor ajuta să îţi creionezi brandul personal şi să îl consolidezi cât mai bine.

3. Pasiune – vorba pe care tot o auzi de la oamenii motivaţionali ” fă din plăcere ceea ce faci”, este cât se poate de aplicabilă în viaţa de zi cu zi. Şi crede-mă, se simt oamenii care fac lucrurile din obligaţie şi cei care fac lucrurile din pasiune. Majoritatea oamenilor care au reuşit, au pus pasiune în acţiunile lor. Cu alte cuvinte au visat şi şi-au urmat visul. Pentru că, făcând lucrurile din pasiune, pui şi suflet în ceea ce iese din mâinile tale, fie că vorbim de produse, fie ca vorbim de servicii sau consultanţă. Pasiunea îţi va da şi senzaţia că faci lucrurile în joacă şi câştigi şi bani din asta.

4. Fii unic şi original – nu încerca să copii pe alţii. Fă lucrurile în felul tău, chiar dacă uneori le faci altel decât le face majoritatea. Plus-valoarea va veni tocmai din unicitatea soluţiilor pe care le oferi, ale acţiunilor pe care le faci. Noi, oamenii suntem unici în felul nostru. Mai mult decât atât, brandul tău personal trebuie să fie unic şi fără să poată fi imitat aşa de uşor.

5. Nu ţine ceea ce ştii doar pentru tine. Împărtăşeşte-ţi informaţiile şi poţi să ai surpriza ca, oamenii să se întoarcă spre tine, tocmai pentru că au nevoie de mai multe detalii. Şi mai mult decât atât, odată ce vei împărtăşi cunoştinţele tale altor oameni şi acei oameni, vor avea curajul să îţi spună din experienţele lor. Şi în acest fel oferi şi primeşti. Este o acţiune win-win.

Şi nu în ultimul rând, orice ai face, nu uita ca, în construcţia brandului tău personal să pui un ingredient foarte important – OMENIA. Pentru că,din păcate, în ziua de astăzi, omenia este din ce în ce mai puţin întâlnită. Asta dacă vrei sa fii un OM de succes din toate punctele de vedere.

 

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.