”Nebunii” frumoși ai marketing-ului

 

 

download

Observ că, oamenii de marketing din Iași, încep ușor-ușor să conștientizeze faptul că, piața din Iași este o piață haotică, iar planurile de marketing sunt inexistente. Nu mai vorbesc despre strategii de marketing bine structurate și îndreptate înspre viitor. E o piață în care activitățile de marketing se desfășoară haotic, sub îndrumare multor ”specialiști” de marketing, de social media. Administratorii de firme din Iași se uită în special pe cifre de vânzări și mai apoi pe planurile de investiții în campanii de marketing. Am spus campanii de marketing și nu de promovare, pentru că o campanie reușită nu este una care se termină într-o lună, ci una care e vazută în perspectivă, pe termen lung.

Ei și aici, în mod normal, ar trebui să intervină ”nebunii” frumoși ai marketing-ului, ce vor face strategii, planuri, vor stabili obiective, vor recomanda instrumente prin care să se ajungă la ținta finală, vor veni cu un brief pertinent, bine structurat. Se vor lupta cu morile de vânt ca celebrul Don Quijote dela Mancha, totul pentru a convinge patronatul că trebuie să lase măsurile de marketing pe mâna celor care se pricep cu adevărat. Oamenii de marketing, la ora actuală, sunt priviți cu ochi bulbucați, în momentul în care vin cu bugetele de marketing, bugete ce trebuie investite. Asta, pentru simplu motiv că, marketing-ul este ca o Fata Morgana – fiecare își dorește să fie cu ea, dar nimeni nu știe cum să o cucerească.

Pentru că oamenii de marketing adevărați știu să lucreze cu obiective, știu să stabilească strategiile corecte, specifice fiecărei firme și ce este mai important, știu cum să îți investească corect banii alocați marketing-ului și promovării. Și ce este mai important, vor lucra pentru tine pe toată perioada implementării proiectului și planului de marketing. În viață e normal să nu ne pricepem la orice – tocmai de aceea e bine, ca atunci când avem nevoie, să apelăm la oamenii specialiști pe un anumit domeniu.

E ca la chinezi – acolo fiecare e specialist pe un anumit domeniu și nu pe mai multe. Pentru că, atunci când încerci să le faci tu pe toate, ai șanse mari să nu le faci pe niciunele așa cum trebuie. La un moment dat clachezi și nu mai vezi lucrurile esențiale pentru afacerea ta. E afacerea ta, dar fiind implicat emoțional, e foarte posibil ca deciziile să nu fie tocmai cele potrivite.

Așa cum, atunci când te doare măseaua, te duci la stomatolog, atunci când te doare corpul, te duci la doctor, atunci când ai inundație în casă chemi un instaltor, așa și când firma ta are nevoie de resuscitare de imagine, lasă echipa de specialiști să intervină. Ai toate șansele să resuscitezi situația economică, decât dacă ai interveni tu, cu mâinile goale.

Marketing-ul e mai mult decât prezentarea firmei tale, marketing-ul este strategia ta pe termen lung, strategie care poate să îți aducă profit sau pierdere.

Pentru asta te vor ajuta întotdeauna ”nebunii” frumoși ai marketing-ului.

2 comentarii pentru articolul “”Nebunii” frumoși ai marketing-ului

  1. Pun pariu ca stiu cum ti-a venit ideea sa scrii articolul asta. 🙂 SI apropo de chinezi … nu e doar la ei, se cheama core competency si toate companiile serioase angajeaza oameni calificati pe nise si nu experti all-round. Dar noi in Iasi nu prea avem companii serioase si nici bani de dat, doar datorii la stat. :))

    1. Recunosc, ideea mi-a venit dupa ce am vazut ca si tu si Ines ati incercat sa trageti un semnal de alarma. Piata din Iasi nu are oameni de marketing pregatiti. Pentru ca, administratorii de firme trebuie sa aiba oameni care sa le explice clar, de ce trebuie sa investeasca in planuri de marketing si in strategii pe termen lung. In Iasi numeri pe degetele de la o mana oamenii de marketing cu adevarat pregatiti.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.