Puterea nevăzută a funcției tale

 

cum arata un fals specialist de marketing

În ultimul timp îmi este dat să văd din ce în ce mai mulți oameni ce își spun specialiști/directori/manageri, atât în forma românească, cât și în forma englezească. Și mai observ că, din ce în ce mai mulți dintre cei ce își pun în față titulaturi pompoase, au o vârstă destul de fragedă. Ori eu am lipsit de la multe cursuri, ori tineretul din ziua de astăzi e în pas cu viteza informației. A avea o titulatură, implică cu mult mai multă responsabilitate decât am vrea noi să credem. E simplu ca lumea să ți se adreseze cu o titulatură pompoasă, dar în spatele ei să nu se ascundă nimic concret.

Prin periplu vieții de zi cu zi în Iași, mi-a fost dat să observ un fenomen ciudat pentru mine. Oamenii de marketing, directori sau simpli executanți, care, chiar se pricep la ceea ce au de spus, nu bravează cu funcția lor și cu titulaturile din cărțile de muncă. Sunt mult prea modești pentru câte știu și intotdeauna te vor privi cu un zâmbet pe buze când îi vei întreba de ce nu ies mai în față. Am primit un răspuns, care pe mine unul m-a lăsat fără replică – ”pentru că în față am fi prea mulți și lumea nu ar mai ști ce să creadă”.

Fie că vorbim de social media, fie că vorbim de marketing, fie că vorbim de orice domeniu, Iașul mustește de specialiști. Uneori mă întreb ce mai caut eu în domeniul marketing-ului pe piața din Iași. Nu mă pot compara cu specialiști ce dau întotdeauna soluția corectă pentru fiecare problemă a clienților lor, nu ma pot compara cu specialiștii ce oferă sfaturi din manualele de marketing studiate în facultate, nu mă pot compara nici măcar cu specialiștii ce oferă strategii de creștere a clienților lor. Și nici nu mă pot compara cu oamenii specialiști din Iași ce întotdeauna sunt pe poziție de război.

Se folosesc mult prea ușor termeni grei, care se dovedesc a fi fără o acoperire solidă în spate. Nu folosesc cuvinte grele, observ doar o stare de fapt. Pot sa vă spun cu mâna pe inimă că, în Iași numeri pe degetele de la mâini și picioare (ca să nu fiu foarte dur), oamenii de marketing care știu ce au de făcut și cum își pot ajuta afacerile. Restul, sunt doar oameni care au senzația că reinventează roata (așa cum spunea una din persoanele întâlnite în cursul zilei de ieri).

Vă rog să luați în calcul, atunci când vă puneți o titulatură,ca aceasta  să aibă acoperire reală în abilitățile voastre în acel domeniu. Mai devreme sau mai târziu lipsurile voastre vor ieși la suprafață. Puterea nevăzută a funcției este cu mult mai mare decât ne imaginăm noi. Modestia vă va ajuta pe viitor să creșteți în ochii companiilor și să fiți priviți ca adevărați specialiști. Lăsați pe cei alături de care lucrați să spună despre voi că sunteți profesioniști și specialiști. Nu vă îmbătați cu ceea ce spun prietenii despre voi – bazați-vă pe rezultatele concrete obținute de voi.

Poate așa piața din Iași va evolua și vom avea cu toții de câștigat.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.