AfterHills ieșenii pot și mai mult

Iașul a avut în weekend-ul trecut posibilitatea de a ieși în evidență. De a arăta ca se poate și aici. Că și aici sunt oameni care știu să facă lucrurile să se miște. Și poate că în weekend-ul care tocmai a trecut s-a dat startul unui nou concept sau brand al Iașului. Viitorul va arăta dacă este așa. De felul meu nu sunt cârcotaș – nu am să fiu nici acum. Este clar că în acest moment brandul Afterhills se bucură de un capital de imagine bun. Pentru că ieșenii erau dornici să demonstreze că se poate și aici. Era și este o nevoie cronică de evenimente în zona aceasta de țară – publicul fremeta în așteptarea unui astfel de eveniment. O spun din proprie experiență – din 2013 în Iași nu s-a mai întâmplat să vină un eveniment de amploare. Afterhills ieșenii pot și mai mult și la anul vor demonstra că am dreptate.

Afterhills ieșenii pot și mai mult

Sursă foto: Facebook.com/Afterhillsfestival

Organizatorii Afterhills au știut să găsească combinația perfectă pentru a atrage atenția ieșenilor. Nu într-un număr așa de mare pe cât sperau la început. Dar este un început bun. Dacă vor trece peste pierderile suferite la prima ediție și dacă își vor menține picioarele adânc înfipte în pământ sunt șanse ca la anul Afterhills să devină un festival mare, comparabil cu celelalte festivaluri din țară. Dacă vor ști să nu fie amețiți de aerul și euforia evenimentului ce tocmai a trecut și dacă vor realiza că munca mai grea de abia acum a început, atunci cu siguranță că la anul vor face ca evenimentul să aibă parte de o mai mare empatie. Și de mult mai mulți oameni care își vor cumpăra bilet la eveniment.

Cu siguranță știu și cei care s-au ocupat de organizare că mai sunt lucruri de pus la punct pentru ediția viitorare. Cu siguranță știu că se poate mai mult și că Iașul poate și vrea mai mult. Nu este ușor să strângi 20.000 -35.000 de oameni care să vină la eveniment. A fost un pariu uriaș pe care l-au pus cei de la Afterhills – pentru că la începutul festivalului puteau doar preconiza numărul de persoane care vor fi prezente. Din fericire le-a ieșit pariul în cele două seri – de sâmbătă și de duminică. Au trecut peste momentul de cumpănă de vineri când totul părea că le pune piedici.

Cum spuneam și vineri seara – în urmă cu o săptămână la Forza Zu de la Constanța, colegii mei au trecut printr-o situație asemănătoare și au luat decizia de a anula evenimentul. Pentru siguranța spectatorilor. Atunci au fost mulți care jubilau pe înfundate și aveau un rânjet în colțul gurii. De bucurie. Chiar dacă evenimentul a fost oprit de o furtună violentă. Asta s-a întâmplat și vineri la Afterhills. Uneori eforturile sunt nule în fața naturii. Și doar cei care au participat la organizarea unui eveniment de amploare știu ce frustrări poți experimenta în astfel de situații.Chiar dacă nu am prieteni în rândul organizatorilor, nu am avut cum să fiu machiavelic și să mă fi bucurat de ce s-a întâmplat vineri. Chiar dacă săptămâna trecută au fost oameni care jubilau că Forza Zu a fost întreruptă de furtună.

Nu am fost la eveniment din motive personale. Dar am urmărit mișcarea de pe Facebook destul de atent. Și nu pot să nu remarc că postările despre Afterhills au fost mai numeroase în timpul evenimentului, decât înainte de startarea lui. Poate că dacă era invers, poziționarea brandului era mai bună și se reușea atragerea unui număr mult mai mare de participanți. E posibil ca asta să fi fost strategia organizatorilor, dar dacă vrei să atragi un număr cât mai mare de participanți, trebui să faci eforturi să fii vizibil. Nu poți miza doar pe propagarea organică a evenimentului. Degeaba ești bun dacă nu știu și alții lucrul ăsta. La anul poate că strategia de promovare se va adresa la nivel național. Sau măcar regional.

De remarcat este și faptul că au reușit să se replieze destul de repede după ziua de vineri. Și că au reușit să ofere două zile de distracție ieșenilor. Ce vor face de acum organizatorii știu doar ei. Noi vom afla la momentul potrivit. Dar, dacă se dorește ca evenimentul să fie unul de anvergură națională este necesar ca pregătirile celei de a doua ediții să înceapă de luna viitoare. UNTOLD-ul de exemplu pregătește ediția următoate, încă de când s-a încheiat ediția din anul în curs. Pentru că la un eveniment mare trebuie să pregătești lucrurile cu mult timp înainte. Astfel încât să ai timp să reușești să elimini orice neprevăzut. Și să faci planul A, planul B și planul C – în felul acesta vei putea să pui în aplicare oricare din cele 3 planuri, dacă este necesar.

Da, ieșenii pot și mai mult. Da, se poate ca Iașul să aibă un festival de amploare. Cu mai multă atenție și cu o strategie mai bine pusă la punct poate vorbi toată România și de Afterhills și nu doar de Untold, NeverSea, Electric Castle, etc. Pentru că se poate și ieșenii au demonstrat lucrul acesta de fiecare dată când s-au făcut evenimente mari în Iași. Din 2013 încoace ieșenii au arătat că se poate și că sunt dornici de astfel de evenimente mari. Trebuie doar ca organizatorii să își păstreze calmul și picioarele adânc înfipte în pământ. Chiar dacă acum sunt euforici că a ieșit prima ediție și că lumea a empatizat cu ei, trebuie să fie conștienți că adevărata muncă de abia acum începe. Indiferent de cine este în spatele oamenilor din prima linie, e foarte greu să păstrezi măcar același nivel al așteptărilor și la ediția viitoare. Deja oamenii au termen de comparație prima ediție. Iar ediția Afterhills 2018 trebuie să depășească așteptările ieșenilor setate anul acesta.

Cu speranța de a nu fi considerat cârcotaș, ci pur și simplu un om care își spune părerea într-un mod constructiv, personal voi fi deschis în a sprijini orice eveniment care aduce plus-valoare Iașului și ieșenilor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.