XX – O altfel de campanie

Într-o eră a tehnologiei instrumentele de promovare au evoluat, iar omul de marketing trebuie să fie mereu în pas cu noile tendințe media. Acum nu se mai vorbește de o supremație a canalului media numit televiziune, sau de o supremație a canalului media numit presă scrisă. Acum totul s-a mutat în online, de la discuțiile personale și până la prezentarea de firme, totul este online. Dacă vrei să reziști ca firmă trebuie să îți faci sediul virtual pe toate canalele online, în așa fel încât să fii la dispoziția propriilor tăi clienți.

O campanie bine pusă la punct duce la obținerea de rezultate performante, iar online te penalizează dacă nu ai toate temele învățate. Într-un mediu care este mereu în evoluție trebuie să găsești varianta optimă pentru a te putea promova. Atunci când îți lansezi o campanie de marketing în online trebuie să iei în calcul atât vizitatorii unici, cât și afișările pe care trebuie să le aibă advertorial-ul tău. Dacă vrei să întri mai în detaliu trebuie să faci o segmentare cât mai atentă a vizitatorilor unui site, sau blog și în același timp trebuie să te gândești dacă target-ul site-ului este același cu segmentul tău țintă.

Dacă aș fi pus în fața unei campanii de marketing online și ar trebui să conving bloger-ii să scrie despre mine și despre produsul meu, aș face-o în stilul meu propriu. În primă fază aș lansa invitații la cât mai mulți blogeri din orașul unde îmi desfășor activitatea, dar  nu fără să țin seama de notorietatea fiecărui blog în parte – invitații la deschiderea punctului de lucru sau la lansarea produsului pe care vreau să îl promovez. Aici pe lângă participarea la conferința de presă organizată cu prilejul lansării, le voi rezerva o surpriză invitându-i la un prânz de afaceri, acolo unde vom putea discuta mai în detaliu despre produsul sau serviciul lansat. La plecare le voi dărui un mic cadou – voi da pentru testare produsul sau serviciul lansat, astfel încât blogerii să aibă ocazia să testeze și să se bucure de calitățile lui.

După care pe adresa de mail a fiecărui bloger trimit comunicatul de presă în așa fel încât bloger-ul să aibă toate datele tehnice necesare. De asemenea pe site-ul firmei mele voi crea un club al bloger-ilor care au participat la conferință și al utilizatorilor produselor respective – în acest fel în schimbul promovării produsului meu pe blogul lor, le voi oferi expunere a blog-ului lor. În felul acesta voi reuși să sudez relație dintre mine ca firmă și blogeri – îi voi privi ca pe niște parteneri de afaceri și nu ca pe niște instrumente de marketing.

Dacă voi vrea ca fiecare bloger să scrie despre mine și despre produsele mele, voi merge chiar și la plata acestuia. În funcție de negocierile avute, voi plăti cam 30 euro/advertorial/1000 de afisari, sau 100 de euro/advertorial/lună pentru menținerea acestuia pe homepage-ul bloger-ului respectiv. Așa voi fi sigur că advertorial-ul meu  postat pe blog-urile partenere mă va ajuta la obținere unui ranking mai bun pe google.

Cât despre concurs, eu unul nu aș avea încredere în blogerii care ar scrie pentru câștigarea unui premiu. Cel mult aș merge pe varianta de a organiza un concurs pe site-ul firmei, unde aș primi creații ale blogerilor din oraș, iar creația cea mai bună ar duce la angajarea autorului ei – în felul acesta aș fi sigur că banii mei și cunoștințele lui ar duce la o vizibilitate mult mai mare a firmei și produselor mele. De ce să dau sute de premii unor blogeri care scriu despre mine doar 2-4 articole pe an, când pot să angajez pe cel mai bun dintre ei, care să scrie tot timpul despre mine?

O măsură suplimentară pe care aș lua-o, pe lângă colaborarea cu blogerii din Iași, aș veni cu o măsură suplimentară de promovare – în parteneriat cu un ziar local/național aș merge pe o campanie socială în care aș acorda ajutoare în produsele pe care vreau să le promovez celor mai puțini norocoși ca noi, iar unora dintre aceștia le-aș oferi și un loc de muncă în cadrul propriei mele firme.

Oircât de aprigă este lupta pentru promovarea în online, aceasta nu trebuie să depășească limita bunului simț.

Această postare este pentru etapă a 20 a a concursului Superblog.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.